29 Nisan 2010 Perşembe

Moda Fotoğrafçılığı!

Moda algımız aslında büyük ölçüde onun bize nasıl sunulduğuyla ilgili. Giyinmeyi başlı başına bir sektör haline getiren de bu; yani giysilerin bize sunuluş biçimi. Markalar artık yalnızca giysi değil; bir ideali de satıyorlar. Zaten bu yüzden insanlar kumaş parçalarına servet ödemeyi göze alabiliyor. Çünkü satın aldıkları o tasarım ürün, onların kendilerini tanımlama süreçlerinin bir parçası. Karakterin bir uzantısı, daha çok da nasıl biri olmak istediklerinin...

Madem moda bu kadar algıyla oynuyor; demek ki giysiler ile giysiyi satın alanlar arasında bir aracı daha olmalı. İşte onlar da fotoğrafçılar! Çünkü onlar bize bir hayali satıyorlar. Gece elbiselerinin bir konsepte oturtup, bizi o elbiseyi o hayatla beraber satın alıyormuşuz yanılsamasına düşürüyorlar. Çekici erkeklerin arzuladığı kadın olma fikri belki de bu kadar çekici kılıyor parfüm reklamlarını. Madem ki fotoğrafçılar bu denli etki sahibi üzerimizde, onları modadan ayrı düşünmek bile çok zor. Ben de bu yüzden blogumda Türk moda fotoğrafçılarına da yer vermeye karar verdim ara.

Bir başka boyutu daha var moda fotoğrafçılığının. O da ortaya çıkan fotoğrafların kesin birer ilham kaynağı olması. Bu da bu blogun kuruluş amacına bire bir denk düşüyor. Madem ki estetik algısı bakarak gelişiyor; o zaman her yeni fotoğrafa baktığımızda ve onda bize hitap eden bir şey bulduğumuzda bizde uyanan ilgi, beğeni, tepki, ne derseniz deyin, değerli demektir. Çünkü onlar bizi daha derin ve işlenmiş bir beğeni duygusana sevketmede birer kilometre taşıdır.

Karga

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder